De hoeveelheid wegen in en rondom het gebied moet zo blijven, zodat je er gemakkelijk kunt komen.

04-05-2020
88 keer bekeken 11 reacties

Denk met ons mee! We horen graag welke kansen jij ziet voor dit gebied. Hieronder vind je een aantal stellingen, waarop je steeds met ‘eens’ of ‘oneens’ kunt reageren. Gewoon door op de button in de afbeelding te klikken. Iedere reactie is waardevol. 

Wil je ook een toelichting achterlaten bij je keuze? Klik dan op de ‘lees meer’ tekst onder de stelling en laat daar je reactie achter.

Wil je daarnaast ideeën, dromen en suggesties met ons delen voor dit gebied, laat dan een open reactie achter.   

Filter op thema:

Op de hoogte blijven?

Meld je aan voor de nieuwsbrief!

 

 

 

Stellingen:

Thema: verkeer. Het gebied van station Oost en omgeving ligt zeer centraal én is goed bereikbaar. Het gebied wordt omsloten en ontsloten door meerdere grotere wegen. Ook in het gebied zelf zijn er meerdere wegen en fietspaden.

Moet de structuur van wegen blijven zoals die nu is? Vind je dat er een tekort is aan wegen en paden, of mag het juist wel iets minder? Mogen andere (en nieuwe) manieren van vervoer meer aandacht krijgen?

Afbeeldingen

Parkeren, verkeer, smart mobility

Stemmen

194 totaal
148 eens
46 oneens

Reageren

Twitter

11  reacties

Velden met een * zijn verplicht.

We gebruiken CAPTCHA als controlemiddel om spam tegen te houden. Vink de checkbox aan om door te gaan. Mogelijk wordt er gevraagd om bepaalde afbeeldingen te selecteren.

Een momentje...
Anoniem 04-06-20 om 19:50

De bereikbaarheid en ontsluiting is belangrijk., maar stimuleer de voetgangers en fietsers bij de inrichting.

TS 02-06-20 om 14:18

De wegen op zichzelf kunnen wel blijven, maar doorgaand verkeer op bijv. de Van Grobendoncklaan, Lagelandstraat, Bruistensingel en Graafsweg zo veel mogelijk weren. 

JW 17-05-20 om 10:43

Het lijkt mij dat de verkeersstromen in de hele stad dicteren welke grote wegen er nodig zijn rondom het gebied, en dat die veel meer bepalend zijn dan alleen het in- en uitrijden van het gebied zelf. Wat zegt het antwoord op deze vraag nu eigenlijk, vraag ik mij dan ook af.

Harry van Haren 11-05-20 om 10:58

Ik stem tegen want de kruising Zandzuigerstraat, Bruistensingel en Hervensebaan neemt onnodig veel ruimte in die beter voor woonfuncties valt te gebruiken.

Bewoner 09-05-20 om 23:33

Zo blijven en bovendien meer oog voor veiligheid van fietsers en voetgangers. Er wordt nu in en om de wijk veel te hard gereden. 

PvB 09-05-20 om 16:30

Het mogen ook minder wegen worden. Fietspaden en doodlopende straten zijn ook een optie. Zeker niet méér. De Bruistensingel is een gigantisch drukke weg, het zou mooi zijn als er daar minder doorgaand verkeer zou komen.

Bewoner hintham 08-05-20 om 13:59

Ook de verkeersstructuur kan wellicht aangepast worden. Niet bij voorbaat jezelf beperken in ideeen.

F 07-05-20 om 20:29

Graag daarbij aandacht blijven behouden voor de fietser en voetganger. De noordzijde van het stadion is bv nu voor fietsers onbereikbaar, terwijl hier wel onderwijs en diverse bedrijven gevestigd zijn.

Anoniem 07-05-20 om 18:15

Er zijn voldoende wegen en gelukkig stroomt het nu nog door. Als er meer bewoners bij komen zul je die capaciteit hard nodig hebben. Zorg wel voor een doorgang tussen de zijde van het stadion en de Herven ( waar nu het fietspad is onder het spoor door). Dat voorkomt veel onnodige km's van bewoners aan de kant van Hintham die naar de snelweg moeten en ontlast het knooppunt bij het stadion. Veel mensen maken geen gebruik van de oprit bij Heijmans omdat je dan zeker 10 minuten extra in de file staat op de A2 richting Den Bosch

David 07-05-20 om 15:26

Bereikbaarheid per auto zou een stap terug moeten nemen in dit gebied. Maak van deze wijk een hoogstedelijk gebied om zo het OV frequenter te kunnen laten rijden. Met hoogfrequent OV zou het voor meer mensen een optie worden. Ook de fiets zou een belangrijkere rol moeten krijgen in dit gebied zodat ook de fiets een goed alternatief wordt voor de auto. 

Bewoner 07-05-20 om 15:17

Er mag best opnieuw gekeken worden naar de wegen. Bereikbaarheid per ov, auto en fiets zijn wel belangrijk. 

Op de hoogte blijven?
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

Lees hier onze huisregels

Vragen of opmerkingen?
Neem contact op!

 

 

Cookie-instellingen